آموزش بدمینتون | بدمینتون |بدمینتون بانوان

وبلاگ تخصصی آموزش بدمینتون،دانلود آموزش بدمینتون،بدمینتون،مقررات بدمینتون،بدمینتون دختران وخرید پستی آموزش بدمینتون

آموزش بدمینتون | بدمینتون |بدمینتون بانوان

وبلاگ تخصصی آموزش بدمینتون،دانلود آموزش بدمینتون،بدمینتون،مقررات بدمینتون،بدمینتون دختران وخرید پستی آموزش بدمینتون

آموزش تکنیک ها و تاکتیک ها در بدمینتون

آموزش تکنیک ها و تاکتیک ها در بدمینتون
چشم ها: همیشه به توپ نگاه کنید. هر وقت توپ را به سمت بالا می زنید سر خود را برای زمانی خیلی کوتاهی بعد از زدن ضربه به پایین نگه دارید. اگر به بالا نگاه کنید و فکر کنید توپ با راکت تماس پیدا می کند سخت در اشتباه هستید.

پاهای تند و سریع : در بازی که روی یک تور 57/1 متر و توپی که اجازه نداد با زمین تماس پیدا می کند لازم به بیان آن نیست که بگوییم تا به چه اندازه ای این بازی احتیاج به سرعت در حرکات و تعادل خوب دارد. در نیمه زمینی که ابعادش فقط 7/6 × 1/6 می باشد حرکات بدمینتون سریع ، کوتاه و بیش تر از چهار یا پنچ قدم نمی باشد . این حرکات شامل توقف خوب ، شروع به حرکات خوب ، خم شدن ، کشیده شدن ، چرخیدن ، پریدن و عوض کردن جهت در آخرین لحظات می باشد.

اگر شما به اندازه ی فقط نیم ثانیه دیر حرکت کنید امکان نرسیده به توپ بسیار زیاد است.

مشاهده توپ : برای رسیدن به این مرحله باید خودتان را طوری تمرین دهید که نوع ضربه ی حریف را بخوانید و بدانید توپ به کدام سمت می رود.

 

به ادامه بروید

 

پیش بینی کردن : حتی قبل از زدن توپ توسط حریف ، پیش بینی کنید که توپ را چگونه خواهد زد . بعد از زدن یک سرویس درایو زاویه دار انتظار یک بک هند ضعیف به داخل تور را داشته باشید . با بودن توپ در قسمت عقب زمین مقابل حریفی که سرعتش کم است انتظار یک ضربه به قسمت جلوی زمین را داشته باشید . بعد از زدن اسمش به سمت بدن حریف هم انتظار یک برگشت ضعیف را داشته باشید . این روش ها متداول ترین روش ها در پیشبینی کردن می باشد.

وضعیت آماده سازی : حتی برای لحظه ای بین ضربات ،به سرعت خودتان را در مرکز زمین قرار دهید تا از گذاشتن جای خالی اجتناب ورزید. از این نقطه به نقطه دیگر زمین می توان به سرعت حرکت کرد.

وقتی که در وضعیت حمله هستید ، باید به طور مستقیم ایستاده ، زانوها را کمی خم کرده ، با گذاشتن پای چپ به جلو به سمت تور بچرخید و روی جلوی پاهای خود قرار بگیرید.

وقتی دفاع می کنید ، راکت را در ناحیه ای که انتظار پایین آمدن توپ را دارید به ارتفاع شکم پایین بیاورید.

حرکت اصلی : این حرکت باید سبک و متعادل باشد. برای حرکت از مرکز به سمت تور می توان دوید البته به شرطی که سرعت و دقت فراموش نشود.

توقف ، شتاب و تعادل : توقف خوب و به وضعیت تعادل اولیه برگشتن از ضروریات بازی می باشند . دویدن به سمت تور معمولا به یک جهش بلند ختم می شود که این عمل سه مزیت دارد: اول اینکه برداشتن قدم های کوتاه حذف می شوند، دوم اینکه وسیله خوبی برای متوقف شدن است و بالاخره اینکه پای راست کشیده به جلو می تواند وسیله خوبی برای بالا آمدن به وضعیت اول و برگشتن باشد. این عمل در مورد حرکت به طرفین و عقب نیز صادق است . در هنگام دویدن به عقب ، آخرین قدم بلند به عقب گذاشته شده مزایای جهش را داراست.

قدم های کوتاه برای شتاب اولیه و فوری و برگشتن به وضعیت اولیه بسیار مناسب است.

تعادل شما به سادگی می تواند در اثر دیر شروع به حرکت کردن با تلوتلو خوردن از دست برود.

تعادل خوب هم از برداشتن گام های اضافی جلوگیری می کند.

اشتیاق برای زدن توپ : سرعت ، عاملی دیگر برای زدن توپ می باشد. غریزه زدن توپ باید در وجود شما باشد تا شما را به سمت توپ برده و برنده می کند.

بنابراین از تمام حواس پنج گانه خود برای حرکت سریع به سمت توپ استفاده کنید. سعی کنید آماده بوده و منتظر آمدن توپ به سمت شما نباشید. همیشه سریع به سمت توپ بروید و آنرا بالای تو زده ، امتیاز کسب کنید.

بازوها : مولد ایجاد سرعت به راکت می باشند. در ضربات قدرتی بازو باید کاملا خم شود و سپس با سرعت به شکل عمل پرتاب کردن با قدرت باز شود ؛ هرگز راکت را با فشار به جلو نرانید. با استفاده از ساعد و مچ دست ، سرعت آن را می توان افزایش داد.

تکنیک های زدن توپ

گرفتن راکت : در این حالت چهار مورد پیش می آید :

1) شکل V تشکیل شده بین شست و انگشت سبا به با شفت در یک خط قرار دارند. ( فورهند)

2) انگشتان شما از یکدیگر کمی جدا هستند به خصوص انگشت سبابه و انگشت دوم. ( بک هند)

3) انتهای راکت در کف دست قرار می گیرد تا از حداکثر طول راکت و اهرم کردن آن بتوان استفاده کرد.

4) اگر دست خود را به طرف راست بچرخانید و کف دست بطرف بالا باشد و سپس آنرا باز کنید خواهید دید که راکت به جای این که در کف دست باشد در انتهای انگشتان قرار گرفته است و این شما را قادر به کنترل راکت می کند . این طرز نگه داشتن اصلی راکت برای تمام ضربات می باشد. طرز قرار گرفتن راکت برای زدن ضربات بک هند نزدیک به تور در موقع شرح دادن ضربه توضیح داده خواهد شد.

تاکتیک های بازی

توصیه های کلی :

1) با تمرکز کردن و مراقبت از خطاهای غیر ضروری اجتناب کنید.

2) اگر از لحاظ تعداد امتیاز پایین هستید ، از لحاظ روحی ضعیف نشوید.

3) هرگز با حریف با عصبانیت بر خورد نکنید، چون روحیه او را بالا می برید و سودی هم برای شما نخواهد داشت.

4) بعد از هر رالی تعداد امتیازات را بدانید.

5) اگر بازی را دارید می بازید سعی در آهسته کردن بازی کنید و اگر در حال بردن بازی هستید به آن سرعت دهید.

6) سعی کنید اشتباهات تاکتیکی و تکنیکی خود را پیدا کرده و آن را تصحیح کنید.

7) اگر از امتیاز 13-8 به امتیاز 13-13 رسیدید ریلکس نشوید چون ممکن است بازی را ببازید .

8) سعی کنید منصف باشید.

9) تا آخرین لحظه بدون در نظر داشتن امتیازات بجنگید.

10) از شکست خوردن پند بگیرید تا بازی بعدی را بهتر انجام دهید.

سرویس

سرویس بلند در آموزش بدمینتون : این سرویس در عمق در نزدیک خط سرویس انتهای زمین حریف زده می شود . از قسمت راست زمین حدود 60 سانتیمتر سمت چپ خط مرکز زمین حریف را هدف قرار دهید. این کار باعث می شود که در صد خطای نرسیدن توپ به هدف کم تر شود و در ضمن شانس زدن اسمش حریف کم تر می شود. هر هدفی را که انتخاب می کنید باید بلافاصله کمی از خط سرویس انتهایی زمین پایین بیاید تا خطر حمله حریف را کم کند.

تنگ کردن زاویه : اگر تصمیم گرفتید به یکی از گوشه های زمین سرویس بزنید ، به جای رفتن مستقیم به عقب ، به فاصله 30 تا 50 سانتیمتری یک طرف خط مرکزی بروید ، به چپ اگر با فورهند سرویس می زنید و ، به راست اگر با بک هند سرویس می زنید ، به این کار تنگ کردن زاویه برگشت می گوید. تئوری در این مورد آن است که بیش تر برگشت ها مستقیم باشد.

سرویس کوتاه : بازیکنان سطح بالا به ندرت از سرویس بلند استفاده می کنند.

چون بازیکنان میتوانند از فاصله دور هم اسمش مؤثر بزنند . بنابراین اغلب از سرویس کوتاه مستقیم به ناحیه T ( تقاطع خط وسط و خط انتهای زمین ) انتهای زمین استفاده می کنند. گاهی اوقات تغییر سرویس ها و برگشت به سرویس بلند می تواند مفید واقع شود.

مواظب باشید سرویس کم نیاورید چرا که اگر بک هند شما ضعیف است یک لوب سریع به گوشه ی زمین توسط حریف می تواند مشکل ایجاد کند.

سرویس های درایو و آهسته انواع دیگر سرویس های کوتاه معمولی می باشند سرویس آهسته باید 2/1 متر بیشتر پرواز کند. بنابراین سعی کنید آن را طوری بزنید که حریف را فریب دهد.

برگرداندن سرویس

برگرداندن سرویس کوتاه : اگر توپ بالاتر از تور قرار دارد با یک ضربه ی ملایم آن را به سمت خطوط کناری پایین بزنید. اگر توپ درست بالای نوار تور قرار دارد با یک ضربه ی ظریف آن را گوشه های تور و نزدیک به آن ، دورتر از دسترس سرویس زننده زده شود. در مقابل بک هند ضعیف هم توپ را بلند و از بالای سر او طوری که نتواند بزند ، بفرستید.

برگرداندن سرویس بلند : اگر حریف در زدن توپ های فورهند ضعیف و توپ های بک هند قوی است ، توپ را به جایی که او مجبور به زدن آن با فورهند باشد بزنید.

با زدن توپ به فورهند حریف شما فضای زمین را باز کرده اید و در فرصت مناسب که ناحیه بک هند حریف باز شد توپ را به آن سمت بفرستید. اگر هم حریف در زدن توپ های عمق و گوشه های زمین با فورهند قوی است با ضربه دراپ(جای خالی) .

به گوشه های جلو زمین حمله کنید.

حمله : سلاح اصلی در هنگام حمله اسمش است و از زدن اسمش استفاده کنید. چون انرژی زیادی لازم دارد و شما زود خسته می کند. زمانی از ضربه اسمش استفاده کنید که فضای خالی بین دو خط عقب زمین باز باشد و در زدن آن معطل نکنید و ضربه را زود به فضای باز مورد نظر بزنید.

اگر سرعت حریف زیاد باشد امکان دارد که او به خود این جرات را بدهد که توپ را در نیمه ی راه با زدن اسمش به زمین شما برگرداند و شما را دچار مشکل کند ولی احتمال این که توپ از تور عبور کند کم است. اگر تعادل خود را از دست دارید با زدن یک ضربه ی بلند به انتهای زمین حریف فرصت پیدا خواهید کرد تا تعادل خود را دوباره به دست آورد. بالعکس اگر حریف بعد از زدن یک ضربه ی لوب ، تعادل خود را از دست داد به سمت تور بروید و با ضربه ای توپ را از بالای سر او به انتهای زمین بزنید تا او نتواند آن را با ضربه ای مؤثر برگرداند.

هر آنچه درباره ی فورهند گفته شده درباره ی بک هند نیز صدق می کند ، اما ضربه بک هند قدرت ندارد و اسمش زدن هم با بک هند ضربه چندان جالبی نخواهد بود.

اگر حریف شما از ضربات نزدیک به تور استفاده کرد ، خیلی سریع برای زدن ضد حمله به تور نزدیک شوید و ضربات خود را یکی بعد از دیگری در صورت نیاز بزنید . از زدن توپ به انتهای زمین نترسید ، مگر این که حریف از تور خیلی فاصله داشته باشد.

بازی را می توان با زدن توپ نزدیک به تور بیشتر برنده شد تا اسمش زدن . چنین ضرباتی نزدیک به تور می تواند حریف را مجبور کند که توپ را به تور بزند یا اصلا نتواند توپ را بزند و یا توپ را حدود 30 سانتیمتر بالای تور بفرستد که شما می توانید با یک ضربه آهسته به طرف پایین آن را تبدیل به امتیاز کنید.

دفاع : ضربات شما در این قسمت بسیار محدود می باشد . ضربات لوب و فقط رد کردن توپ به آن طرف مسلماَ برای شما امتیاز آور نیستند ، اما ب شما زمان لازم را می دهند تا قبل از اینکه حریف بتواند ضربه ی بعدی خود را بزند به پایگاه خود برگردید و تعادل خود را دوباره به دست آورید . به خاطر داشته باشید که زدن توپ به ارتفاع زیاد مانند تیغ دو لبه است : اولا به شما فرصت می دهد تا تعادل خود را دوباره بدست آورید و توپ هم بدون اینکه در دسترس حریف باشد از بالای سر او عبور می کند و ثانیا اینکه او را مجبور به عجله کردن در برگرداندن توپ می کند .

مسافت طی شده توسط توپ هم مهم می باشد . سعی کنید نگاهی کوتاه به پاهای حریف بکنید . اگر پای عقب او روی خط انتهای زمین است ، توپ باید درست بالای آن پایین بیاید اگر پای او بالای خط انتهای زمین دو نفره است ، ضربه لوب شما کوتاه است برای برگرداندن هر نوع ضربه ای به ویژه برگرداندن اسمش از عقب زمین یا ضربات نزدیک تور آماده باشید. راکت خود را به حالت آماده نگه داشته و پاها در حرکت باشد تا در موقع نیاز وقت کم نیاورد .
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.