آموزش بدمینتون | بدمینتون |بدمینتون بانوان

وبلاگ تخصصی آموزش بدمینتون،دانلود آموزش بدمینتون،بدمینتون،مقررات بدمینتون،بدمینتون دختران وخرید پستی آموزش بدمینتون

آموزش بدمینتون | بدمینتون |بدمینتون بانوان

وبلاگ تخصصی آموزش بدمینتون،دانلود آموزش بدمینتون،بدمینتون،مقررات بدمینتون،بدمینتون دختران وخرید پستی آموزش بدمینتون

قوانین ورزش بدمینتون

قوانین ورزش بدمینتون


زمین بازی بدمینتون به شکل مستعطیل می باشد و با خطوطی به عرض 40 میلی متر کشیده می شود. خطوط زمین باید به سادگی قابل تشخیص بوده و بهتر است به رنگ سفید یا زرد کشیده شود. طول زمین 13/4 متر - عرض زمین دو نفره 6/10 متر - عرض زمین یک نفره 5/30 متر می باشد. کلیه این خطوط جزو زمین محسوب می شود. ارتفاع پایه های تور 155 متر می باشد.


توپ:

از مواد طبیعی یا مصنوعی ساخته می شود. باید از جنس چوپ پنبه که لایه چرمی دارد باشد. توپ چرمی باید دارای 16 پرک باشد که به پایه وصل می شوند. وزن توپ باید بین 4/74 تا 4/50 گرم باشد.

راکت:

راکت بدمینتون معمولاً از جنس چوبی یا فلزی می باشد. راکت از قسمتهای: دسته - میله - گلو یا سه راهی - صفحه راکت (کله راکت) تشکیل شده است.


به ادامه بروید

  

 


 قوانین ورزش بدمینتون


قرعه کشی:

برای شروع بازی داور مسابقه با سکه عمل قرعه کشی را انجام می دهد. نفر برنده قرعه کشی می تواند توپ یا دریافت (زمین) را انتخاب کند. برنده بازی کسی است که دو گیم از سه گیم را ببرد.

امتیازات گیمها:

در مردان 15 تایی است و در نونهالان و بانوان 11 تایی است. در بازیهای یک نفره و دو نفره مردان کسی که زودتر به امتیاز 15 برسد برنده گیم محسوب می شود و در بانوان و در نونهالان هر کسی زودتر به امتیاز 11 برسد برنده گیم محسوب می شود. هر کس 2 گیم از 3 گیم را ببرد برنده بازی است.

یسینیگ چیست؟

اگر در آقایان امتیاز به 14- 14 رسید و یا در بانوان به امتیاز 10-10 شد از کسی که زودتر به امتیاز 14 و یا 10 رسید سؤال می شود که آیا امتیاز اضافه می خواهد یا نه و اگر جواب مثبت باشد بازی به 17 و 13 ادامه می یابد و اگر جواب منفی باشد بازی در همان 15 و 11 به پایان می رسد. فردی که برنده گیم شد در گیم بعدی اولین سرویس را می زند.

تنها بازیکنی امتیاز کسب می کند که سرویس را زده باشد و توپ را در زمین بازیکن مقابل بخواباند.

تعویض زمین:

بازیکنان بایستی در موارد زیر زمین را عوض کنند:

1-پایان گیم اول

2-پیش از شروع گیم سوم

3-در صورت تساوی 1بر1 در گیم سوم در آقایان در پوئن 8 و در خانمها و نونهالان در پوئن 6 تعویض زمین صورت می گیرد.

سرویس:

زننده و گیرنده سرویس باید به صورت مورب در داخل محوطه سرویس و بدون تماس با خطوط محوطه سرویس قرار گیرند. از لحظه شروع سرویس تا پایان اجرای ضربه باید قسمتی از هر دو پای بازیکن در حالتی ثابت با زمین تماس داشته باشد. راکت زننده سرویس باید اولین را به پایه (کله) توپ بزند. هنگام برخورد توپ با راکت زننده سرویس تمام توپ باید از کمر سرویس زننده پایینتر باشد. میله راکت زننده سرویس از لحظه زدن ضربه به توپ باید به طرف پایین امتداد داشته باشد به نحوی که تمامی کله راکت از تمامی دست حامل راکت بازیکن پایینتر باشد. هنگام زدن سرویس اگر توپ با راکت زننده سرویس برخورد نکند خطا محسوب می شود زننده سرویس نباید قبل از آمادگی کامل گیرنده سرویس اقدام به زدن سرویس کند در بازیهای یک نفره ریا، تا زمانی که زننده سرویس امتیازی کسب نکند و یا اینکه امتیاز او در آن گیم زوج باشد زننده و گیرنده سرویس باید در زمین سمت راست قرار گیرند و تا زمانی که امتیاز زننده سرویس در آن گیم فرد باشد بازیکنان موظفند در سمت چپ زمین برای زدن سرویس و دریافت اقدام نمایند.

اگر دریافت کننده سرویس مرتکب خطا شد و یا توپ در زمین وی متوقف شود زننده سرویس یک امتیاز کسب می کند و از طرف دیگر زمین اقدام به زدن سرویس بعدی می کند.

اگر زننده سرویس مرتکب خطایی شود و یا اینکه توپ در زمین وی متوقف شود زننده سرویس حق زدن سرویس را از دست می دهد و آنگاه گیرنده سرویس حق زدن سرویس را به دست می آورد بدون اینکه امتیازی به طرفین داده شود.

بازیهای دو نفره:

هنگام شروع گیم و هر زمانی که یکی از طرفین حق زدن سرویس را به دست آورد، باید از قسمت راست زمین اقدام به زدن سرویس نماید. فقط سرویس گیرنده حق برگشت سرویس را دارد در صورتی که توپ به همبازی گیرنده سرویس برخورد کند و یا ضربه ای به توپ وارد کند خطا محسوب می شود و در این صورت به زننده سرویس یک امتیاز تعلق می گیرد، به جز اولین سرویس هر تیم که دو بار حق زدن سرویس را دارد. پس از برگشت سرویس توسط دریافت کننده هر یک از بازیکنان می توانند به توپ ضربه بزنند. در زدن سرویس اگر عدد پوئن فرد باشد نفر فردزن از سمت راست اولین سرویس را می زند و اگر پوئن زوج باشد نفر زوج زن در سمت راست اولین سرویس را می زند و نفر بعدی از طرف دیگر اقدام به زدن سرویس می کند. هر یک از بازیکنان برنده گیم، می تواند اولین سرویس گیم بعدی و هر از بازیکنان بازنده گیم نیز می تواند اولین دریافت کننده سرویس گیم بعد باشد. (پس از پایان هر گیم و در شروع گیم بعد می توان جای نفرات را عوض کرد).

تعداد بازیکنان هر تیم در آموزشگاهها:

در ابتدایی 5 نفر و در راهنمایی و متوسطه هر تیم 7 نفرند. در مسابقه بین دو تیم در ابتدایی دو بازی یک نفره و یک بازی دو نفره و دو بازی یک نفره در آخر و در راهنمایی و متوسطه دو بازی یک نفره و دو بازی دو نفره و یک بازی یک نفره در آخر انجام می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.