آموزش بدمینتون | بدمینتون |بدمینتون بانوان

وبلاگ تخصصی آموزش بدمینتون،دانلود آموزش بدمینتون،بدمینتون،مقررات بدمینتون،بدمینتون دختران وخرید پستی آموزش بدمینتون

آموزش بدمینتون | بدمینتون |بدمینتون بانوان

وبلاگ تخصصی آموزش بدمینتون،دانلود آموزش بدمینتون،بدمینتون،مقررات بدمینتون،بدمینتون دختران وخرید پستی آموزش بدمینتون

آشنایی با ورزش زیبا و مفرح بدمینتون

آشنایی با ورزش زیبا و مفرح بدمینتون


ریشه‌ی بازی بدمینتون در هندوستان شکل گرفته است. کودکان کوچه و خیابان هندوستان بازی‌ای انجام می‌دادند به نام پونا (Poona) . در این بازی کودکان با استفاده از یک تخته چوب، به یک توپ کوچک که به آن پرنده می‌گفتند (چون از پر درست شده بود) ضربه می‌زدند و طرف مقابل قبل از افتادن توپ به زمین آن را پاسخ می‌داد.


هنگامی که افسران انگلیسی در هند با این بازی آشنا شدند سعی کردند با استفاده از وسایل و ابزار کامل‌تر، به آن شکل و شمایل جذاب‌تری بدهند. در نتیجه ورزش بدمینتون به مرور پیش‌رفت کرد تا به وضعیت امروزی درآمد.

بدمینتون یک بازی ساده و بسیار جذاب است. تقریباً هر شخصی می‌‌تواند به کمک یک راکت سبک وزن، یک توپ مخصوص بدمینتون و یک تور که می‌تواند یک طناب هم باشد از این بازی مفرح لذت ببرد. این بازی در جمع‌های خانوادگی، مهمانی‌ها، فضاهای سبز پارک‌ها و ... به راحتی انجام پذیر است.

به ادامه بروید

 

 


بدمینتون سریع‌ترین بازی انجام شده با راکت است. در سطح بین المللی یک ضربه‌ی محکم گاهی سرعت توپ را تا 300 کیلومتر در ساعت می‌رساند. پس این بازی در سطح حرفه‌ای نیاز به سرعت، عکس العمل، استراتژی و قدرت زیاد بازی‌کن دارد.
نحوه‌ی بازی

 بدمینتون به صورت 2نفره (تک به تک) یا 4 نفره (2 به 2) انجام می‌شود.

نحوه‌ی بازی به این صورت است که بازی‌کنان به کمک راکت و ضربه زدن به توپ پردار آن را از روی تور عبور داده، به سمت زمین حریف می‌فرستند و سعی می‌کنند با ضربات محکم توپ را در محوطه‌ی مشخص شده به زمین برسانند.
تجهیزات:

 - راکت: راکتی را انتخاب کنید که نه کوچک و نه بزرگ باشد. راکت 100 گرمی مناسب‌تر است. اندازه‌ی دسته‌ی راکت 86 تا 92 سانتی‌متر باشد بهتر است. راکت دسته‌ی چرمی بهتر از راکت‌های حوله‌ای است.

- شفت: سر راکت را به دسته متصل می‌کند.

- سر راکت: این قسمت باید از جنس گرافیت یا آلومینیوم باشد. از خرید راکتی که سر آن از استیل است خودداری کنید؛ زیرا تعادل مناسبی ندارد.

- سیم‌ها: مهم‌ترین قسمت یک راکت سیم‌ها هستند. سیم‌هایی که از روده‌ی طبیعی درست شده‌اند بهتر و انعطاف‌پذیرترند.
توپ بدمینتون:‌

توپ از مواد طبیعی یا مصنوعی ساخته می‌شود و باید از جنس چوپ پنبه که لایه‌ی چرمی دارد‌، باشد. توپ چرمی باید دارای 16 پرک باشد که به پایه وصل می‌شوند.

 کارشناسان ادعا می‌کنند بهترین توپ‌های موجود، آن‌هایی هستند که از بال چپ غاز برای قسمت پردار استفاده شده است. (این هم معمای جالبی است، خاصیت بال چپ غاز!)
لباس:

لباس، معمولاً شورت ورزشی و پیراهن است. رنگ لباس باید به گونه‌ای باشد که تمرکز طرف مقابل را از بین نبرد. طبق قانون رنگ سفید برای بازی‌کنان انتخاب شده است.
تور:

تور باید از جنس نخ طبیعی یا بافت مصنوعی ظریف و به رنگ تیره باشد. ارتفاع تور از سطح زمین در نقطه‌ی مرکزی تور 152 سانتی‌متر و در کنار پایه‌ها 155 سانتی‌متر است.
نکته:

 در بدمینتون تایم اوت وجود ندارد و بازی‌کن با اجازه‌ی داور می‌تواند آب بخورد یا از حوله استفاده کند.

وقت استراحت بین گیم‌ها 2 دقیقه است. در هر گیم در امتیاز 11، یک دقیقه استراحت وجود دارد.

- بازی بدمینتون دارای قوانین و مقررات بسیار زیادی است. آوردن خلاصه‌ای از این قوانین، فقط برای آشنایی شما با این ورزش است؛ ولی شما می‌توانید بدون در نظر گرفتن این قوانین، با استفاده از 2 راکت بدمینتون و یک توپ پردار از این بازی لذت ببرید.

نویسنده : سیدمهدی حسینی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.